Ook dit jaar gaan we er weer voor

Ieder jaar organiseert de Technische Commissie van BC Iduna een interne Recreantencompetitie. Deze is bedoeld voor iedere recreant die het leuk vindt om eens een paar ‘serieuze’, maar vooral ook gezellige wedstrijden te spelen. Het maakt daarbij niet uit of je net een paar weken speelt of al jaren lid bent. De ervaren en minder ervaren spelers worden zo gelijk mogelijk over de teams verdeeld.

Ieder team krijgt een kleur. Met je team speel je één keer in de drie weken een wedstrijd tegen een ander team. Je team speelt op een avond acht wedstrijden: twee mixen, een herendubbel, een damesdubbel, twee herenenkels en twee damesenkels.

De wedstrijden worden gespeeld op woensdagavonden in de maanden oktober tot en met januari. Aan het einde is er een grote finale-avond met alle teams.

schrijf je nu in

Met je team speel je één keer
in de drie weken een wedstrijd
tegen een ander team.

Teams Recreantencompetitie 2018-2019

RCTblue

Han van Bree
Michiel Pessemier
Cas Velzel
Anne van Weert
Wen Shentu*

RCTyellow

Matthijs de Groot
Edwin van den Hoven
Hans Jansen
Marije Appel
Marianne Samson*

RCTgreen

Paul ter Horst
Gunther Barten
Rogier Eldering*
Suzanne Prak
Mirjam Opdam

RCTorange

Floor Meijer*
Luc Lauwers
John van Ardenne
Brechtje Dijkgraaf
Anouk van Geffen
Ester van Dijk

RCTpurple

Dit jaar geen team Paars




RCTred

Jan Sybren Zagema*
Maarten Teepen
Stefan Broeder
Ilana van den Berg
Judith de Jager
Nelleke Wester

Stand

teamaantal wedstrijdencompetitie puntenwedstrijd puntengewonnen setsgemaakte punten
RCTyellowBG241224669
RCTgreenBG241022651
RCTorangeBG22920646
RCTblueBG20613589
RCTredBG20311613
RCTpurpleBG00000

Speelschema

wedstrijddatumthuisuituitslag
117-10-2018blauwgeel
224-10-2018groenoranje
331-10-2018geelrood
47-11-2018groenblauw
514-11-2018roodoranje
621-11-2018geelgroen
728-11-2018blauwrood
812-12-2018oranjegeel
919-12-2018roodgroen
1009-01-2019oranjeblauw
14-01-2019 (maandag)speciale trainingsavond
finale avond21-01-2019 (maandag)alle teams

 Informatie

Partijen

Teams spelen op een avond 8 partijen tegen elkaar:
2 x mixdubbel
1x damesdubbel
1x herendubbel
2x damesenkel
2x herenenkel

Opstelling

De teamleider van het eerstgenoemde team in het speelschema maakt de opstelling voor zijn/haar team van die avond en vult die in op het wedstrijdformulier. De teamleider van het team dat als tweede genoemd wordt in het speelschema vult het wedstrijdformulier vervolgens aan met zijn/haar opstelling. Daarbij is het streven naar gelijkwaardige partijen natuurlijk belangrijker dan het behalen van wedstrijdpunten.

Puntentelling

Elke partij wordt gespeeld volgens het best-of-three principe. Een gewonnen partij levert daarbij 1 wedstrijdpunt op. Per avond zijn er dus 8 wedstrijdpunten te verdelen. Het team dat op een avond de meeste wedstrijdpunten wint, verdient daarmee 2 competitiepunten. Het team met de minste wedstrijdpunten krijgt helaas geen competitiepunten. Eindigt de avond in 4 -4, dan verdienen beide teams 1 competitiepunt.

Stand

Na elke ronde (3 wedstrijdavonden) zal de stand worden bijgewerkt. Na de laatste ronde zal zodoende de eindstand van de reguliere competitie bekend zijn. De volgorde in de stand wordt daarbij bepaald door achtereenvolgens:

  1. Het aantal competitiepunten
  2. Het aantal wedstrijdpunten
  3. Het aantal gewonnen sets
  4. Het aantal gemaakte punten

Tijdens de finaleavond spelen alle teams tegen elkaar om de felbegeerde cup.

Taken van de teamleider

Voorafgaand aan de wedstrijden

  • Zorgen dat er een compleet team op de baan verschijnt.

Tijdens de wedstrijdavond

  • Het maken van de opstelling voor de avond van zijn/haar team en deze invullen op het wedstrijdformulier. Deze wedstrijdformulieren hangen aan het prikbord
  • Het invullen van de scores per wedstrijd op datzelfde wedstrijdformulier
  • Het terugplaatsen van de wedstrijdformulieren op het prikbord en de uitslagen via WhatsApp doorgeven aan de wedstrijdorganisatie.

En verder

  • Het innen van het deelnamegeld (€5,- per teamlid) en het totaalbedrag overmaken aan de organisatie.
  • Het beheer van de shuttles van het team. Elk team krijgt voor aanvang van zijn eerste speelronde 1 koker overhandigd.